انواع بهترين تستر كابل شبكه از نظر تكنولوژي

تستر شبكه ال اي دي(LED)

اين مدل مانند تمام تسترهاي شبكه داراي دو بخش است. كه هر دو بخش آن داراي هشت ال اي دي به تعداد رشته سيم‌هاي درون كابل شبكه است. اين تستر علاوه بر كابل شبكه با كابل تلفن را نيز تست مي‌كند داراي دو ورودي RJ45 براي شبكه و RJ11 براي تلفن مي‌باشد.

تستر شبكه ديجيتال

اين نوع تستر نيز داراي دو بخش است يك بخش اصلي كه باتري و صفحه نمايش دارد و بخش ديگر بدون باتري و صفحه نمايش است. اين نوع تستر مي‌تواند علاوه بر تشخيص قطع شدگي كابل متراژ كابل را نيز نمايش دهد.

تستر كابل شبكه كد 8108

تستر كابل شبكه كد 8108 تستر ديجيتال و محبوبي است كه امكان بررسي خطاي سيم‌كشي در كابل نظير مدار باز، اتصال كوتاه را در اختيار نصاب كابل شبكه قرار مي‌دهد. اين تستر تعيين محل خطا در سيم‌كشي و يا اتصالات را نشان مي‌دهد. توسط يك عدد باطري 9 ولت كتابي عمل نمايش متراژ كابل، ايرادات كابل و محل ايراد كابل را انجام داده و از عهده تست سلامت كانكشن‌ها به خوبي بر مي‌آيد.

تستر كابل شبكه كد 8108

از ويژگي‌هاي بارز اين تستر مي‌توان به نمايش ارتباط به صورت گرافيكي، داشتن بازر در آداپتور انتهاي خط كه صحت اتصال رو نشون داده، محاسبه متراژ پچ كورد شبكه و كيفيت سيگنال كابل، منوي يوزر فرندلي و نمايش اتصال كوتاه و يا عدم اتصال بين پين‌ها اشاره كرد.

تستر چند كاره شبكه يا Full

اين تستر نيز داراي ال اي دي مي‌باشد و علاوه بر كابل شبكه، كابل تلفن، كابل دوربين مداربسته و كابل USB را نيز تست مي‌كند. تستر شبكه وسيله‌اي است براي تست كردن انواع كابل شبكه و تلفن و usb يا به اصطلاح كانكتورهاي RJ45 | RJ 11 | USB | BNC كه مي‌توان بوسيله آن به راحتي انواع كابل را تست نمود.

تستر چند كاره شبكه يا Full

روش كار با اين دستگاه بسيار آسان است و فقط كافي است تا يك سر كابل را قسمت ريموت آن متصل كرده و سر ديگر را به خود دستگاه و سپس با فشردن دكمه مربوطه ايراد و كد مورد نظر را بر روي دستگاه بوسيله چراغ‌هاي ال اي دي مشاهده كنيد و از سلامت كابل اطمينان حاصل كنيد.

نحوه و طرز كار تستر شبكه

در ادامه مقاله راهنماي خريد تستر شبكه نحوه كار و طرز استفاده از آن را بررسي خواهيم كرد. كابل‌ شبكه داراي ۴ زوج سيم بهم تابيده هستند كه هر يك از اين هشت رشته سيم قطع شود شبكه در آن قسمت كار نخواهد كرد. هر رشته سيم در كابل شبكه يك رنگ خاص دارد و با يك استاندارد خاص بايد به پريز يا سوكت متصل شود. با دانستن روش كار با تستر شبكه مي‌توان فهميد كدام يك از اين رشته سيم‌ها قطع شده و يا جابجا شده است.

تستر كابل شبكه

براي آزمايش اتصال مدار باز دو روش معمول وجود دارد:

آزمون تداوم يا پيوستگي(continuity test): در اين تست جرياني را به اتصالات وارد مي‌كنند. اگر نمايشگر وجود جريان را در كابل‌ها نشان داد اتصالات شبكه خوب فرض مي‌شود. اين نوع آزمايش را مي‌توان با تركيبي از يك باتري‌(براي تأمين جريان) و يك لامپ‌(كه در صورت وجود جريان روشن مي شود) انجام داد.

تست مقاومت‌(resistance test): در اين روش يك جريان با اندازه‌اي مشخص از اتصال عبور كرده و ولتاژ ايجاد شده اندازه‌گيري مي‌شود. از طريق ولتاژ و جريان مي‌توان مقاومت اتصال را محاسبه و با مقدار مورد نظر مقايسه كرد.

دو روش معمول براي آزمايش اتصال كوتاه نيز وجود دارد

تست ولتاژ پايين: در اين روش يك منبع كم قدرت و كم ولتاژ بين دو هادي يا كابلي متصل مي‌شود كه نبايد متصل باشند و در نتيجه مقدار جريان اندازه‌گيري مي‌شود. در صورت عدم وجود جريان در نمايشگر، فرض مي‌شود كه هادي‌ها به خوبي از هم جدا شده‌اند.

تست ولتاژ بالا: باز هم يك منبع ولتاژ به هادي ها يا كابل‌ها متصل مي‌شود اما اين بار ولتاژ چند صد ولت است. افزايش ولتاژ باعث مي‌شود كه اين آزمون اتصالات تقريباً كوتاه شده را پيدا كند زيرا ولتاژ بالاتر باعث خرابي عايق سيم‌هاي تقريباً كوتاه مي‌شود.

بايد بدانيد كابل تستر وسيله‌اي الكترونيكي است كه به سادگي رسانايي بين دو سر كابل را اندازه گيري مي‌كند. به‌طوري كه هر تستر كابل شامل دو قسمت است كه هر قسمت به يك سر كابل شبكه يا پريز شبكه متصل مي‌شود. با استفاده از ال اي دي يا صفحه‌‌اي كه روي يكي از اين دو قسمت نصب شده قطعي يا نادرستي رنگ‌بندي پريز شبكه مشخص مي‌شود. صفحه نمايش يا ال اي دي باتري‌خور بوده و قسمت اصلي دستگاه حساب مي‌شود. باتري منبع بوده و سيگنالي وارد هر كدام از رشته‌هاي كابل شبكه مي‌كند و اين سيگنال توسط قسمت دوم دستگاه كه به سر ديگر اين كابل شبكه متصل است، دريافت مي‌شود.

بنابراين تستري كه داراي صفحه نمايش است مشخص مي‌كند كابل به كلي قطع است و يا با نمايشگر نشان مي‌دهد كه كدام شماره از هشت رشته سيم و كابل داخل كابل شبكه قطع شده است و تستري كه داراي ال اي دي است يك يا تمام هشت ال اي دي هاي آن روشن نمي‌شود و مشخص مي‌شود كه قطعي دارد.

خريد پچ كورد شبكه

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد